מכתבים ראשונים מפליקס / אנט לנגן וקונסטנצה דרופ


מוציא לאור: שוקן
שנת הוצאה: 2021
סוגה: פעוטות
מס' עמודים: 10
תרגום: רחלי אידלמן


אחרי היכרות קצרה עם פליקס (ארנב הפרווה של ילדה בשם סופי, למי שלא מכיר) ומכתב ראשון, פליקס ואנחנו עוברים דרך החוף, האוויר, הספארי והאי. כל כפולת עמודים מכילה הסבר קצר על המיקום שבו פליקס נמצא, ובצד השני – מכתב ממנו, שמופיע כחלון נפתח בספר, וממוען ישירות לקטנטנים. במכתבים השונים פליקס מספר על המקום שהוא נמצא בו, ותמיד שואל את הקורא איזו שאלה או שתיים.


העמודים השונים מאויירים מקסים ומלאים בפרטים שאפשר להתמקד בהם, לקרוא בשמם וללמוד עליהם יחד בזמן קריאת הספר.  המכתבים עצמם גם הם מאויירים – בצורה פשוטה יותר, כאילו פליקס אייר אותם בעצמו 🙂 האיורים במכתבים תמיד קשורים באופן ישיר לתוכן המכתב.
המכתבים עצמם מאוירים עם בול וחותמת – ממש כמו מכתבים אמיתיים, ככה שהקטנטנים יכולים להכיר איך נראה מכתב, לצד ההיכרות שלהם עם מקומות, נופים, חיות, כלי תחבורה, נופים, ועוד..

ילדים רבים גדלו על ספרי המכתבים של פליקס, ולמרות שהייתי קצת מעבר לגיל כשהם יצאו, תמיד שמחתי לפתוח אחד מהם, להקריא לאחותי הקטנה ולהנות יחד מהחוויות של פליקס מסביב לעולם. "מכתבים ראשונים מפליקס" מאפשר גם לפעוטות להכיר את פליקס, סופי והעולם בחוויה משותפת. 

הספר מיועד לפעוטות וכך גם בנוי – דפים קשיחים, והמכתבים שמעוצבים כחלונות נפתחים עשויים מקרטון עבה ולא מנייר שיכול להקרע בקלות או ללכת לאיבוד. זה ספר כיפי ומעניין שהקטנטנים ישמחו לחזור לעיין בו ולקרוא אותו יחד, לשמוע על הטיולים של פליקס ולשים לב לפרטים חדשים בכל פעם. 

כתיבת תגובה