נזהרים מזרים / יעל פדר


מוציא לאור: שוקן
שנת הוצאה: 2022
סוגה: ילדים
מס' עמודים: 24


גיא ותמר מסיימים את היום בגן, ואמא אוספת אותם הביתה. בדרך, הם פוגשים מגוון של אנשים – חלקם חברים, חלקים מכרים – וחלקם זרים לחלוטין. לאורך הדרך, אמא מנהלת שיחה עם הילדים – איך מתייחסים לאנשים השונים שאנחנו פוגשים? את מי מברכים ואיך? האם יש אנשים שצריך להזהר מהמפגש איתם? האם אנחנו חייבים להתנהג בצורה מסוימת מול אנשים מסוימים?

יעל פדר היא עובדת סוציאלית וסופרת ילדים שמתמקדת בדילמות ונושאים שמעסיקים ילדים קטנים. זה הספר השני שלה שקראתי.
"נזהרים מזרים" מפגיש את הקוראים עם דוגמאות רבות לאנשים שאפשר לפגוש ביום-יום שלנו, במסגרות וסיטואציות שונות. הוא שם דגש על הרצונות והגבולות של הילד בהתמודדות עם המפגשים האלו, עם השאלות שצריך לשאול את עצמנו ואת הסביבה, ועל ההבדלים בין דברים שאנחנו יכולים לבחור לעשות (כמו לתת כיף לשומר בכניסה לגן) לבין דברים שאנחנו חייבים לעשות (כמו לא להסכים ללכת לשום מקום עם אדם זר, או אפילו רק מכר במידה וההורים לא הרשו לנו).

הסיפור כתוב בגובה העיניים של הילדים. האיורים המקסימים של אסיה אייזנשטיין, מלווים את הכתוב, מדגימים את הסיאטוציות המסופרות ומוסיפות עליהן פרטים. הם יגרמו לילדים שעוד לא קוראים בעצמם להתעניין בכתוב ולהתחבר לסיפור.

לסיכום, "נזהרים מזרים" (ממש כמו "יש לי סוד" שקראתי בעבר) הוא ספר מקסים שמציף מול הילדים נושא חשוב בצורה נעימה וברורה,  כך שהוא מאפשר להם להכיר את הנושא ולרכוש כלים להתמודדות איתו. אני בהחלט ממליצה לקרוא אותו יחד עם ילדיכם. לדעתי הוא מתאים מגיל 4-5, ויהיה רלוונטי גם לילדים בכיתות א'-ב' שכבר יוכלו לקרוא בו בעצמם.

כתיבת תגובה